onsdag 26. august 2009

PÅ BLÅBÆRTUR



Besøkte hytten på fjellet i fine været. Der var det blått i blått så langt øyet kunne se. Det var ikke helt planlagt å plukke blåbær på turen, men jeg måtte bare ha med meg noen av de gode bærene hjem. Så på kort tid fylte jeg en panne som jeg pakket i en pose og puttet i frysen.


Og det skal jeg lage deilig blåbærgrøt av til vinteren. Det gir en liten følelse av sommer når vinteren suser rundt hushjørnet.

Og her har du Tine sin oppskrift på blåbærgrøt om du også har vært ute og plukket :-)



Antall porsjoner: 4
Ingredienser
½ l blåbær
½ dl sukker
3 dl vann
2½ dl hvetemel sammalt grov
½ ts salt


Tidsforbruk 15 min
Vanskelighetsgrad Lett
Slik gjør du


Kok opp blåbær, sukker og vann. Visp i melet og kok i 10 minutter. Rør av og til. Smak til med salt.
Server grøten med melk eller yoghurt over.



Hentet fra:http://www.tine.no/page?id=28&key=7243&cat=712

3 kommentarer:

  1. Hyggelig at du liker bloggen min og vil følge meg, det er alltid veldig kjekt:)

    Ser du liker klærene til staff, og ja jeg er helt enig med at de har mye lekkert, og det fine er jo at de fleste plaggene kan kombineres med hverandre.

    Ha en fortsatt fin dag :)

    SvarSlett
  2. Hei,takk for hyggelig hilsen inne hos meg..Da fikk jeg en fin anledning til å bli kjent med din blogg også...Ser vi er like når det gjelder gjenbruk,og ekstra spennende var det å se før og etter bildene dine.Koselig du har det:o)Klem fra Maliva

    SvarSlett
  3. Heisann! Takk for koselig hilsen på bloggen min, jeg er veeeldig forsinket med kommentarer og blogging generelt for tiden, så seint svarfra meg men såklart er det helt i orden at du legger meg til på blogglisten din. Kjempekoselig blogg du har, kommer snart på besøk igjen:)

    Ønsker deg en riktig fin helg!

    Ønsker deg en riktig fin helg:)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin