fredag 27. april 2012

VEMOD OG GLEDE


Etter ni års sammarbeid har jeg nå tatt steget og solgt bilen min. Det er rart at man kan binde seg til en død ting, men da den svingte opp bakken i går kjente jeg at det faktisk var ganske vemodig at jeg nå ikke skulle ha den her mer.


Så da var det bare å tenke tilbake til før jul da jeg var på vei gjennom byen over brosteinene. Plutselig kom det et brak og bilen hompet bortover. Da jeg kom meg ut av bilen lå hele eksosanlegget igjen nede i gaten.


Det ble selvsagt kaos i trafikken og jeg måtte løpe ned i gaten, hente eksosanlegget, få det inn i bilen og komme meg avgårde. Eksosanlegg har det ikke med å være rene når de har hengt på en bil i noen år, så jeg ble svart, inne i bilen ble det svart og sist men ikke minst var sinnsstemningen min ganske svart.


Rett før jul, "studentlønning" og masse utgifter passet ikke i det hele tatt. Da jeg kom hjem kom også neste sjokk. Hele støtfangeren bak hang og dinglet. Det viste seg at pga brosteinene hadde eksosanlegget hengt seg fast og dermed knekket hele støtfangeren. Oh my god.


Naboen kom og hjalp meg så vi fikk hengt den fast på et vis, tusen takk nabo. Bilen gikk nå an å kjøre og avtale med mekanikkeren å fikset den, ble gjort. Men, på handleturen dagen etter begynte styret å streike. Det hele viste seg å være hull på servoslangen. Dette gjør sånn at det blir sykt tunkt å styre, ja nesten umulig.


Ja man kan si at vemodet forsvinner veldig sjapt når jeg tenker på alt som måtte repareres og betales for at bilen skulle vært i orden. Sier takk for alle de fine turene vi hadde sammen, lykke til videre i livet, håper du blir noe fint når du en dag skal gjenvinnes :)

Kjører du rundt i gammel bil som stadig må repareres?

GOD HELG

Trude :)




6 kommentarer:

  1. Hi, hi - smiler her jeg sitter! Ja, vi har en tendens til å knytte oss til "døde" ting - rart med det der ;) Når høres det jo ut som din kjære bil hadde gjort nytten, og fortjente å få hvile - og da er det godt å kunne se tilbake på alle de gode minnene ;) ;)

    Så fint at du gjerne støtter Inspirasjonshuset - 100 kroner er så lite for oss, men kan faktisk være med på å gjøre en forskjell :)

    Riktig god helg til deg!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  2. Jeg vet alt om gamle biler..kjører en gammel golf, og venter bare på at det samme skjer med meg...bilen bråker pga rustent eksosanlegg..i tillegg har fjæra til støtdemperne røket, så det skrangler en masse...men god!!..det er den:O))
    Kos dæ i helga, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  3. Auuuuuuuuuuuuuuuuuuu au au au au og huff huff huff huff huff :()
    Det var kjedelig der og da, huff ja! :( Kjenner følelsen, den er ikke god.
    Vi har heldigvis nyere bil, men jeg har da sett noen som er uheldig som deg og som ikke har det så veldig festlig der og da. Og ikke alle bilister rundt en er like tålmodig heller, det er det som er så ille...
    Jeg har en litt artig historie en gang jeg var på vei hjem fra jobb., jeg sykler hver bidige til jobben må jeg si. Joa det er en lang slette her ikke langt unna meg som jeg sykler hver dag. Sykkel og gangsti. Og for noen år siden så var veien litt "buklete" for å si det sånn. I hvert fall kom det en bil med en tilhenger, og der stod det diverse møbler, bl.a en furusjenk. Så kom de vel litt fort der hvor disse buklene var og dermed hoppet sjenken ut og på veien. Og ut fløy det MASSE papirer!!!! overalt. Heldigvis traff ikke sjenken verken biler mot og bak, eller meg som kom rett mot de på siden - og ut kom det to damer. Helt fortvilet.
    Jeg var bare sjokkert ... men så begynte jeg og le. De damene lo ikke, så jeg fortet meg å sykle vekk! hihihihi

    SvarSlett
  4. Uff uff litt av en opplevelse, synes sånt er sååå flaut!! Gratulere så masse med drømmejobben!! Håper du kommer til å trives :0)
    *Klem*
    -Kamilla-

    SvarSlett
  5. Er det da man sier at det er best "å gi seg mens leken er god"? :) Vi har en langt fra ny bil, men den har vært utrolig driftsikker så langt, bank i bordet. Siden vi hverken bruker den mye (går og tar toget) eller er spesielt opptatt av bil, så håper jeg vi slipper å bruke penger på ny bil på en stund. Ellers grattis med drømmejobben, så flink du er!! Ha en fortsatt herlig mandag! Klemmer

    SvarSlett
  6. Bilen vår takket for seg like etter påske, etter mange gode år...
    Den hadde gått som ei klokke helt til det siste, og vist var det litt vemodig å ta farvel med den:(
    En får et slags forhold til disse bilene enten en vil eller ikke.
    Kanskje kommer den tilbake i form av noe fint ved gjenvinning?
    Ønsker deg ei flott helg:)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin