tirsdag 6. april 2010

VÅR

Påsken er over for denne gang og mange har vært ute og reist. Noen til fjells for å stå på ski og andre til varmere strøk for å komme seg bort fra kulde, snø og vinter.
Jeg har ikke gjort noen av delene. Jeg har vært hjemme og har ingen unnskyldning for ikke å ha blogget i det påsken. Jeg tok meg bare fri :)


Men jeg har gjort fornuftige ting som for eksempel å lese til eksamen. Her nærmer det seg nemlig eksamen med stormskritt. Om 20 dager i dag begynner det. Den første varer i 14 dager og etter det er det 4 til på under en måned.


Panikken har begynt å ta meg så nå er det mange timer med lesing hver dag. Jeg er veldig fornøyd med resultatet av å prioritere lesing i påsken og kjenner at det hjelper på panikken, men nå er det sånn at bare ordet eksamen skaper en panikkfølelse her hos meg og sånn er det bare.


Før jeg begynte å lese for fullt vasket jeg ned hele huset. Av erfaring vet jeg at det blir mindre og mindre tid til husvask etterhvert som tiden nærmer seg. I tillegg var jeg på hagesenteret og kjøpte meg påskeliljer og andre fargerike blomster og jeg kjøpte inn masse frukt. Det er så godt å se på de fine fargene som gir energi til å lese. Og desverre blir jeg utrolig snopesyk så frukt er viktig for at jeg ikke skal gå berserk på sjokkolade :)


Noen blomster dufter så deilig at jeg sitter og sniffer blomsterduften mens jeg leser. Allt for å holde inspirasjonen oppe. Det er nemlig ikke allt jeg skal ha eksamen i som er like interessant å lese. Det er heller ikke lett å se fineværet ute og sitte i ro på stolen i flere timer samtidig. Så her må alle midler til :)


Til og med en gul duk fra Fretex kan hjelpe på inspirasjonen når det røyner på.


Det som er den store inspirasjonen er selvsagt at jeg får en god utdannelse, men det er litt langt frem i tid enda. Den største for øyeblikket er at om to månder har jeg to månder fri som starter med en deilig lang sydenferie :)
Det er våren for meg :)

Koz og Klemz fra
Trude :)


20 kommentarer:

  1. Hei hei :-) Så flink du har vært til å prioritere da :-D Viktig å ha det harmonisk og koselig rundt seg når man skal lese.... Lykke til med videre lesing da :-)

    Ha en fin tirsdag og klem fra Siv

    SvarSlett
  2. Heisann!!
    du har travle tider foran deg du nå!!
    hjelper meg litt fagerike innslag....slik at du har noe fint å se på når du skal hvile øynene!!
    Ønsker deg masse lykke til !!

    SvarSlett
  3. Ja høres ut som du gjør det beste ut av en travel lesevår! Lykke til og kos deg innimellom du!!!! Go uke!

    SvarSlett
  4. eksamen er kjedlig og nærvepirrende uansett hvor mye man leser synes jeg. Lykke til iallefall:)))

    SvarSlett
  5. Ble i godt humør bare av å se på¨bildene dine, jeg;) Herlige farger!
    Ikke lenge før eksamen er over, tida går så fort, og det går såå fint skal du se;)
    Nyt dagene innimellom pensum og klem fra meg;)

    SvarSlett
  6. eksamen ja, kjenner kvalmen presse seg på her...
    Jeg lovet meg selv etter den siste eksamensvåren min at jeg ALLTID skulle være flink til å sette pris på de kommende eksamensFRIE vårene! Det er ikke alltid jeg er like flink å huske på det...
    All mulig lykke til med oppkjøringen og gjennomføringen!!!

    SvarSlett
  7. hei Trude,
    å flink du har vært som har lest i påsken,kjekt å bruke tid på ting som er viktig,rett av deg å være målbevist,
    jeg har en datter på 14 som jobber med skolen,hun skal inn på media og kommunikasjon om 3 år sier hun,å da må hun jobbe,flott innstilling dette.
    nydelige bilder.
    ha en fin dag vidre.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  8. Så flink du har vært. Misunner deg ikke slitet du har foran deg. All innsatsen er verdt strevet!

    Klem Igi

    SvarSlett
  9. HErlige bilder med deilige farger:) Skjønner dette hjelper på inspirasjonen. Eksamensnerver er kanskje litt sunt, så du skjerper alle sansene ekstra? Ønsker deg iallefall masse lykke til:) Dette klarer du!!!!
    Ha en flotters kveld, klemmer fra meg:)

    SvarSlett
  10. Vel overstått påske ! synes du har vært kjempeflink som har prioritert skole og lesing og det betaler seg sikkert nå som du står foran eksamener.

    Hagebenken ble kjøpt da Fengselsutsalget hadde stand på vårt lokale kjøpesenter. Du kan sikkert ringe til dem og bestille. Vi betalte 2000.- for vår som er cmalt. Umalt kostet ca 1600.-

    ha en fiiin kveld
    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  11. Skjønner godt at du har koblet helt av og ladet opp til det som ligger foran. Koselig stemningsbilder var det ihvertfall hos deg;o) Takk for titten. Klem fra Maliva

    SvarSlett
  12. Vel overstått påske til deg også!

    Herlige farger på bordet ditt! Duken var knallfin!

    Ønsker deg lykke til med eksamensforberedelsene:)

    Ha en fin kveld
    Klem Tove

    SvarSlett
  13. Så hyggelige kommentarer du la igjen hos meg...takk! :) Det er viktig å koble av av og til. Lykke til med lesingen fremover....all strevet lønner seg til slutt :) Ha en fin uke!

    Klem Anne

    SvarSlett
  14. Sikke skønne billeder og farver. Og krydser finger for dig til dine eksamner.

    Kh Gitte

    SvarSlett
  15. Bildene dine gir meg utrolig glede og vårinspirasjon!!! Lykke til med eksamenslesingen, Trude. Dette klarer du, vettu ;)

    SvarSlett
  16. Herlige vårlige bilder.
    Så flink du er som har klart å lese selv om du har ferie...syns det virker som om du har god kontroll. Men skjønner at du stresser med tanke på examen....jeg er bare så glad jeg er ferdig med alt som heter prøver og examen...aldri mer sier jeg..hihi

    Ha en flott vårdag der du er

    SvarSlett
  17. For et knippe vakre bilder!!
    Og så må jeg si du er flink, eksamen går bra skal du se!!
    Du er fantastisk flink til å legge det til rette, makaløst inspirerende må jeg si!!
    Lykke til videre!
    Jeg heier på deg!!
    Og så hyggelig du er med på min Give Away ♡♡♡ ser du har linket opp - SÅ fint!!
    Ønsker deg en strålende onsdag!
    varm klem fra Lokki

    SvarSlett
  18. Hei.Nydelige bilder.Ja nå er våren hær.Deilig.Tid for rundtvask hær oss meg.Men må også ut og nyte våren og frø i jord.Ha en kjempe fin Onsdag.Klem fra Bodil...

    SvarSlett
  19. For noen nydelige påskeliljer:)
    Lykke til med lesing og eksamen.
    Ha en fin dag.
    klem fra marilyn

    SvarSlett
  20. Jeg håber for dig at dine eksaminer går godt, du har prioriteret rigtigt synes jeg!

    Fine billeder!

    Klem Helle

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin