onsdag 14. april 2010

DET SPIRER

Det kribler etter å gå ut i hagen og stelle og kose meg med allt jeg kunne ha gjort der ute. Jeg skulle fjernet løv og beskjært noen busker. Jeg skulle fjernet fjordårets nå visnede blomster og gjort plass til de nye som nå sikkert er på vei opp til overflaten. Jeg skulle fjernet kvister, rusk og rask som ligger rundt om kring og jeg skulle begynt å gjødsle marken og blomsterbed så det kom masse god næring til det som skal spire. Jeg skulle også begynt å planlegge hvor årets nye blomster og busker skal stå og ikke minst skulle jeg planlagt hvilke blomster og busker jeg skal kjøpe inn til hagen i år.


Men akk, de fem eksamene jeg har foran meg tar all min tid så hagen må vente. Dvs jeg har lurt meg til å begynne litt likevel ;)
For noen uker siden sådde jeg frø fra Petunia, Prydløvemunn og Stokkrose og nå begynner det å spire her hos meg. Juhu, for en glede det er å se de små små grønne skjøre plantene som strekker seg mot lyset og vokser noen millimeter i døgnet.


Noen av frøene var så bitte bitte små at jeg klarte ikke å få full kontroll på hvor mange som falt i jorden. Nå syns det og jeg ser at det ble noe tett enkelte steder så jeg må nok igang med prikling om ikke så alt for lenge.
De står plassert rett foran meg når jeg sitter og leser og rett som det er blir jeg sittende å drømme om hvor fine de skal bli når sommeren kommer. På en måte så går vi samme kappløp mot sommeren. Et kappløp som går senere enn et skilpaddeløp, men dog, det går fremmover og det er lys i tunnellen :)

PS! Jeg beklager at det blir lite tid til besøk til andre blogger for tiden. Jeg er innom og kikker innimellom og legger fra meg en kommentar når jeg ser meg tid til det. Kommer sterkt tilbake senere. Det lover jeg :)

 Ønsker dere alle fine vårdager

Klem fra
Trude :)

11 kommentarer:

  1. Husk det bare er 14.april..et hav av tid til å ta hagen:) Så prioriter eksamen du:)
    Nydelig å se det spire og gro, jeg venter på at garteriet skal åpne. Kun sesongåpne av det slaget her men 20. april braker det løs:)
    Stå på:)
    Klemmer:)

    SvarSlett
  2. Heisann. Husker godt hvordan våren og eksamenslesning var. Skjønner godt at du drømmer om å gjøre andre ting. Men plutselig er de over og da er det godt å ha jobbet med teorien.

    Håper du finner ro og tid til litt rekreasjon i all lesingen.

    Flink du er som allerede har sådd litt!
    Ha en fin dag,
    klem,I

    SvarSlett
  3. Hagen løper ikke fra deg ;o) Det er fortsatt tidlig vår, heldigvis!

    Ønsker deg lykke til både med forberedelser og med selve eksamenene!!!

    Klem J.

    SvarSlett
  4. For en vårlig blomstring hos deg!
    Nydelig Trude:))
    Lykke til med eksamensforberedelsene!!
    Sender varme tanker og en diger kos til deg!!

    - Lokki

    SvarSlett
  5. Morsomt når det spirer og gror:)

    Det er jo så fint ute nå, så en liten titt bort fra bøkene må vel til?

    Men regnet skal jo komme imorgen, så da blir det mye innetid nok engang...

    Klem fra Mariann:)

    SvarSlett
  6. Kjære deg du har nok av tid til hagen fremover... det er tidlig vår enda...

    Gjør unna eksamen først så kan du kose deg O=)

    Moro å så frø da..

    masse lykke til med eksamen.:

    Klem Kerstin

    SvarSlett
  7. Hei!
    Ja, hage ja.... Min dårlige samvittighet.. Men vi fikk faktisk beskjært ( og ryddet bort) alle trærne i helgen, en begynnelse det. Det er en fantastisk fin årstid vi er i:) Lykke til med alle eksamner!

    SvarSlett
  8. Lykke til med eksamen:)
    Jeg har fått ryddet i noen bed men har ikke sådd før i dag.
    Ha en fin dag.
    klem fra marilyn

    SvarSlett
  9. Jamen det er da flot at du har overskud til at så lidt blomster. En hård tid er det for dig med eksaminer, men bedre tider kommer, ved du!

    Held og lykke!

    Klem Helle

    SvarSlett
  10. Våren er lang enda, så bare konsentere deg om lesingen også kan du jo slapp av med hagejobbing inni mellom leseøktene!! kjenner meg igjen ang..små frø...!!Det er en utfording å prikle...
    ha en fin helg, kos deg
    Klem Linda.

    SvarSlett
  11. Innom for å ønske deg lykke til med eksamensforberedelser!!!
    Klem Tove

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin