torsdag 23. juli 2009





DET VAR EN GANG....


...et gammelt hus fra 1916. Huset var tilsalgs som rehabiliteringsprosjekt og siden jeg var på reise kjøpte min far huset for meg på impuls. Ikke ante jeg hva han hadde gjort og jeg tror nok at faren min lurte litt på det selv. Siden det var meg som skulle betale var jeg målløs når han ringte og fortalte det til meg og han stakkers, fikk søvnproblemer da det gikk opp for han hva han hadde gjort.
Men det var ingenting å lure på, her var det kjærlighet ved første blikk. Selvsagt forsto jeg at her var det mye arbeid, men jeg tror nok han så rekkevidden langt klarere enn meg.

Huset hadde vært ubebodd i fem - seks år og eier hadde ikke selv bodd i huset på ti år. Kledningen var begynt å råtne, taket lekket, innsiden var nedslitt og hele huset bar preg av elendig vedlikehold....og likevel kjøpte jeg huset.

Jeg må innrømme at det har vært mange tøffe tak underveis og at tålmodigheten har gått på prøve innimellom, men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg er den lykkeligste eier av et hus fra 1916 med massevis av sjel og gode følelser. Det har også fått en helt spesiell betydning for meg etter at min far gikk bort høsten 2008.................to be continued.










1 kommentar:

  1. For et idyllisk hus:)
    Du har gjort en fantastisk jobb
    og kan være skikkelig stolt av både
    huset og epletreet;):)

    Helene
    (tidligere nabo på Flatevad)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin