fredag 21. august 2009

HISTORIEN OM HUSET....




Det var mye frem og tilbake i begynnelsen av rehabiliteringen ang hvordan rommene skulle deles inn. Etter mye tenking, tegning, regning og planlegging ble det til at jeg flyttet kjøkkenet fra den ene enden til den andre, men da måtte også hele røropplegget flyttes. Jada, mye godt arbeid og ekstra utgifter igjen. Vet det, men jeg bare måtte. Grunnen til det var at jeg skulle leie ut og dermed måtte jeg flytte rundt på rom for å få plass til de rommene som man trenger i et hus.
Dette var kjøkken i første etage. Det var en slags halvvegg midt i rommet, kanskje for å dele spiseplassen av fra der maten ble laget, ikke vet jeg, men den ble revet. Det fine var at bak denne halv veggen var de gamle flotte brede taklistene inntakt og kunne beholdes.



Rommet ble så omgjort til soverommet i leiligheten. Det ble lagt nytt gulv og nye vinduer ble satt inn. Veggene fikk et tynt gipslag på før de ble tapetsert. Det var for å spare arbeid som ville tatt lang tid. Alle som har revet ned tapeter vet at det tar tid og at det ikke er noe kjekt arbeid. Dessuten var veggene fulle av huller og stygge merker etter den gamle kjøkkeninnredningen som også ble sjult under gipsen.

Når så leiligheten ble fjernet fikk rommet atter en ny shining. Nå malte jeg rommet på nytt og fikk opp litt tapet på endeveggen og vips så hadde jeg fått nytt soverom. Eller...det var vel ikke helt så enkelt. I tillegg til å fikse rommet pusset jeg opp alle møblene. Den gamle Ikea sengen som hadde stått i kjelleren noen år, nattbordene, kommoden og et gammelt sminkebord med stol.
Og nå når jeg legger inn dette innlegget sitter jeg i stuen med malerklær på og holder på med mitt nye prosjekt. Ikke ro i r.... på denne damen nei. Følger du med får du se.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin