fredag 19. mars 2010






HEKLET HÅNDKLE

I vinterferien ble det en del hekling på kveldstid. Egentlig holder jeg på med et hekleteppe og har kommet ganske langt på det, men så ble jeg lei. Måtte ha en avveksling. Så da vi var på handletur kom jeg over noe bommulsgarn som ble med meg tilbake.


Jeg la teppet bort og startet på mitt nye prosjekt med en gang. Teppet ble igjen på hytten i håp om at jeg får tilbake gløden når jeg ser det igjen.


Jeg har alltid likt så godt hjemmelagede hånkler enten i strikk eller hekling.


Så jeg målte opp et kjøkkenhåndkle og laget meg et mønster.
Og noen dager etter var kjøkkenhåndkle ferdig. Slike skal jeg absolutt lage flere av. De er så fine å pynte med og så er de gode å tørke hendene i.

En trivelig helg ønskes dere.

Klem fra
Trude :)

24 kommentarer:

  1. Da har vi begge kjøkkenhåndklær klare til bruk (jeg riktignok bare tuer ennå). Kjempefint, står på min liste også dette;)
    Klemmings;)

    SvarSlett
  2. KJmepeflott håndkle!
    jeg kommer ikke lenger enn til kluter jeg da:-)
    Ha en riktig fin helg!

    SvarSlett
  3. hei på deg.
    åå så lekkert det ble,flink du er,
    kjekt å la det store teppe vær på hytta,så får du mer lyst å lage det ferdig nestegang du ser det,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  4. Hei :-) Kjempefine! Jeg har bare strikka håndklær jeg, men de var lekre hekla også. Hvilke masker har du brukt?

    God helg og klem fra meg :-D

    SvarSlett
  5. Kjempefint med hekla håndkle. Sjøl har eg et par som eg har strikka, men tror jammen eg skal prøve meg på et hekla også. Ha ei flott helg.

    SvarSlett
  6. Så flink du som lager ting selv! Håndklee var flott!

    SvarSlett
  7. Smart å legge bort ting en blir lei av, da kommer lysten tilbake om en stund:-). Håper du får en flott helg, nå er våren her tror jeg...

    SvarSlett
  8. det ble veldig fint! Nydelig struktur/mønster.
    Klem Igi

    SvarSlett
  9. Kjempefint håndkle!!!
    Har jo strikket en haug med kjøkkenkluter og jeg synest de er så gode å bruke!!!

    ha en fin helg :o)

    SvarSlett
  10. Det var et nydelig håndkle. Har lurt på om jeg skulle gjøre det samme men tror heller jeg må bli ferdig med teppet jeg hekler.
    Ha en fin helg.
    klem fra marilyn

    SvarSlett
  11. Sånn! Da har jeg endelig fått lagt en link til bloggen din hos meg! Du og du for en nydelig blogg du har! Her kommer jeg nok stadig tilbake ja! :o)
    Det hånkle ser så koselig ut! Selv orker jeg ikke hekle, men er igang med å strikke kluter nå.
    Og de båndene dine under her er jo bare helt herlige. Man blir jo innspirert til kreativitet bare av synet! :o)
    Ønsker deg en god helg!
    Elisabeth :o)

    SvarSlett
  12. Slike hjemmelagde kjøkken hpndkle er så koselig..

    greit å ha noe å gjøre på... her går det i hekling også..

    Nyt fredagskvelden.:

    klem Kerstin

    SvarSlett
  13. Helt enig!!! Disse hjemmelagede kjøkkenhåndklene er supre!!! Loppiset i morgen er på Ulsmåg skole;)!

    Ha en super helg!
    Klemmer!

    SvarSlett
  14. Så flott, da gitt, flink du r! Skulle ønske jeg kunne hekle og strikke, men der mistet jeg noe underveis:)

    Er jo så mye koselig man kan lage, og en nydelig farge du har valgt, lekkert!

    Ha en flott fredag:)

    SvarSlett
  15. Så flott det ble!! Mon tro om jeg får til noe slikt??? Ser jo enkelt ut, men er det det???
    Det pyntet virkelig opp på knaggen din :0)
    Jeg har kjøpt meg hekle bok så kunnskapene blir vel bedre fremover ;0) *Smile*
    Ha en god helg!!
    *Klem*
    -Kamilla-

    SvarSlett
  16. Hei.Kjempe fint.Ja det er veldig fint med heklede eller strikket håndkle.Deilig å tørke seg med.Ha en riktig fin helg.Klem fra Bodil..

    SvarSlett
  17. Hei Trude! nå er det lenge siden jeg har vært rundt og jeg har nesten litt dårlig samvittighet siden jeg aldri får svart bloggvennene mine. Lekkert Håndkle! Sånn vil jeg også ha.. Er det lov å spørre åssn garn? Mandarin petit? Er det fastmasker bare? Litt vanskelig å se uttav bildet.. Du er hvertfall driftig dame på hytta.-) Selv har jeg heklet masse på en bolero ikveld og fant ut for litt siden at jeg hadde heklet feil og å ta opp nesten alt.. blæ.. men stort sett er hekling gøy. Ha en strålense helg :-) klem

    SvarSlett
  18. Så nydelig håndkle! :) Du er flink! Kan jeg spørre hva slags garn du har brukt? Har du heklet staver eller er det fastmasker?

    Håper du har ei fin helg!
    Klem

    SvarSlett
  19. Det var et kjempeflott kjøkkenhåndkle du har laget:)
    Ei riktig god helg til deg:)
    Klem:)

    SvarSlett
  20. Så nydelig!
    Skal si det var et herlig kjøkkenhåndkle, minner om gamle dager, slike gamle dager på et herlig kjøkken med lukten av nystekt brød og kaffi...
    Nytelse for sjelen det der!
    Ønsker deg en triveldig helg og så håper vi inspirasjonen dukker plutselig opp igjen :))
    Varm klem fra Lokki

    SvarSlett
  21. Kjmepeflott håndkle, Trude!
    Jeg har stikket endel kluter, enkelt å ha et håndarbeid når jeg ser op tv!:-)
    Ha en riktig fin lørdagskveld !

    SvarSlett
  22. kjempefint:) Holder på med¨å hekle teppe jeg så håper du får tilbake gnisten og fortsetter med ditt:)

    SvarSlett
  23. Så fint håndkle! Deilig med hjemmelagde håndkler og kjøkkenkluter.
    Takk for hyggelig hilsen, god søndag ønskes deg.
    Klem T

    SvarSlett
  24. Hei på deg. Tusen takk for hilsen hos meg, og klart jeg besøker deg. Fin blogg du har. Følger deg jeg også. Det håndkleet ditt er fint da. Har planer om å strikke noen jeg også, men de får stå i kø på alt jeg skal gjøre-lista mi.
    Selv om jeg ikke akkurat har samlet på bånd og blonder, så har jeg også på en merkelig måte endt opp med massevis. Jeg venter på en ny symaskin som jeg har bestilt, så da kanskje noen av dem blir brukt.
    Ha en fin søndags- kveld. Klem :O)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin