onsdag 13. oktober 2010

KVELDSKOS

Min datter skal konfirmere seg til våren og har i den forbindelse ønsket seg bunad til dagen. Valget falt på Bergensbunad og jeg har bestemt meg for at jeg vil sy den. Jeg har aldri gjort dette før, men har flere hjelpere i familien så jeg regner med det skal gå bra.


Selve broderingen ser jeg på som kveldskos i lang tid fremover. Egentlig har jeg ikke vært så veldig på brodering tidligere, men dette arbeidet synes jeg er koselig. Det er så kjekt å vite at jeg gjør det til min datter.

Det er mye brodering på skjolen så jeg har begynt tidlig for å klare å bli ferdig. Skal jo ha seks eksamener også før jul så det er best å komme igang. Når julen er over må jeg se enden på broderingen, da skal skjolen syes sammen. Det er en del arbeid med det også.
Håper det ikke blir en tidsklemme her, har lyst til å kose meg hele veien med arbeidet sånn som jeg gjør nå :)

Koz og klemz

TRUDE :)

14 kommentarer:

  1. WOW! For et arbeid - jeg ser med beundring på alle som lager bunader :-) Sikkert greit å være ut i god tid ja, slik at arbeidet blir lystbetont hele veien. Lykke til :-D

    Ha en fin dag og klem fra Siv

    SvarSlett
  2. hei.
    oj. så flink du er,dette blir vakkert,hadde aldri klart det,
    min yngste datter Silje skal å stå til konfirmasjon til våren, bunad jente er hun ikke,
    det er jo så fint med bunad,
    lykke til med brodering, å kos deg masse,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  3. Å så flink du er!! Nydelig bunad og nydelig broderi. Kos deg masse med arbeidet. Min mamma sydde bunad til min konformasjon, og skal sy til jentene, men hun har god tid (de er bare 7 og 10), men jammen går årene fort :) LYKKE TIL!

    Jeg har vært på høstferie 1,5 uke uten nett og her var det mye nytt å lese :)
    GRATULERER med vel overstått bursdagsfeiring! Flotte gaven, kaker og nydelig dekket bord.

    Skapene dine ble kjempelekre -utrolig hva maling gjør, full forvandling :)

    Ønsker deg en super dag!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  4. For en jobb! Men som du sier det er jo ekstar koselig både for mor og datter at du har sydd og brodert. Den blir lekker.
    Kos deg og klem fra meg;)

    SvarSlett
  5. Oiii, nå ble jeg mektig imponert! I mine øyne er det et godt stykke respektabelt arbeid som blir lagt ned i en bunad. Den får jo ekstra mye affeksjonsverdi for datteren din da du lager den til henne! For en fantastisk gave!!

    SvarSlett
  6. Oj, så flink du er! Litt av et arbeid du har foran deg... Her gjelder det å jobbe jevnt og trutt:-) Lykke til!

    Klem

    SvarSlett
  7. Litt av en jobb du har påtatt deg, men det er jo noe helt spesielt med en bunad sydd av sin egen mamma:) Jeg er stolt eier av en og tror jeg setter ekstra pris på den fordi jeg vet mamma har lagt så mye arbeid ned i den.

    Lykke til da og håper du bevarer roen:)

    SvarSlett
  8. Så flink du er som har begynt å sy på bunaden til din datter... Det setter hun nok veldig stor pris på!

    Kos deg med arbeidet...
    Klem,I

    SvarSlett
  9. Så flink du er! Jenta di kommer helt sikker til å bli kjempe fin i bunaden.
    Klem Igi

    SvarSlett
  10. For et arbeid, skal si du er flink som tar på deg det:) Jeg er håpløs med nål og tråd:)

    klem fra marilyn

    SvarSlett
  11. Hei.Du er kjempe flink.Elsker bunad.Brodert bare veska på bunaden min jeg.Men har brodert Kystdrakt til min datter da hun var ca 10 år.Lykke til med broderinga kos deg masse med det.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  12. Så kjekt for datteren din med bunad laget av mamma:-) Jeg har sluppet billig unna, begge mine døtre er konfirmert i Trønderbunad fra Husfliden i Levanger...
    Nydelige broderier :-)

    Ønsker deg en fiiin torsdag !
    klem, Nostalgia

    SvarSlett
  13. Den kommer til å bli så fin! Dette klarer du, det er jeg helt sikker på!

    SvarSlett
  14. Heisann!!
    Masse godt arbeid for deg nå da....men det blir nok så fint!!
    Min eldste jente fikk denne til konfirmasjonen....og valgte selv å kjøpe denne for tre år siden!! Den er jo så behagelig å ha på for å være bunad!!

    Ønsker deg en flott helg i finværet :o)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin