mandag 9. januar 2012

NYTT ÅR, NYE SOFAER OG NYE MULIGHETER


Så er vi kommet godt i gang med 2012. Julen 2011 er lagt bak oss og vi kan se frem mot lysere tider. Angående lysere tider ser det ikke mye lyst ut her hos oss i dag. De grå regnværsskyene ligger tungt over byen og regnet øser ned. Da er det jammen godt å kunne slenge seg i sofaen og bare slappe av.

Her hos meg har det skjedd litt fornyelser. Julen er pakket bort, men det er mye rødt her likevel. To nye røde sofaer er kommet i hus. Kanskje jeg er litt kjerringa mot strømmen i disse hvite tider?


Jeg har lenge ønsket meg ny sofa og for ca to år siden gikk jeg ut og kjøpte to stk. Da de endelig kom fikk vi de ikke inn igjennom en litt kronglete gang og jeg var pent nødt til å la transportørene ta de med seg tilbake til butikken.


Denne gangen kjøpte jeg de på Ikea og selvsagt var de flatpakket. Ikke bare fikk jeg de inn i huset, men jeg kunne gjøre hele jobben alene. Jeg transporterte de selv og jeg slapp å vente på at noen skulle finne tid til å hjelpe meg. Helt suverent :)


Så nå sitter jeg her i mine nye sofaer og samler masse energi av den herlige rødfargen. Til våren får jeg "nye" sofaer igjen. Da skal jeg kjøpe nye lyse trekk. Det blir en like stor fornyelse til stuen som nå når de er ny og rød :) 

Hva gjør du på når været er tungt og grått?

Ha en fargerik dag
Klem fra
Trude :)

10 kommentarer:

  1. For et fargerikt gla'-innlegg!! ;)
    Ser ut som om pus har funnet seg godt til rette på den nyinnkjøpte sofaen!
    Jeg har faktisk maken selv...ikea er helt suverent! Det at man kan skifte trekk er deilig, man får en helt ny følelse i stua, og sofaen kjennes så god som ny.
    Rødt er dristig og tøft. Liker at det finnes litt fargeklatter - vi trenger å ha det rundt oss i hverdagen.

    Mandagsklem til deg!!

    ps..
    flinke du som har montert selv... ;)

    SvarSlett
  2. Hærlig med rød sofa hos deg :D Og så deilig at man kan skifte trekk når man vil ha en annen farge- Da er det greit med fargerike møbler :D
    Kjempekoselig!!
    Ha en fin mandag
    klem Tove

    SvarSlett
  3. Härligt med en röd soffa, en soffa man blir glad av. Snyggt med lite avvikelse mot det vita.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvarSlett
  4. Wow...herlig Trude:) Rødt er fresht som møbelfarge!! Og pus er vakker:) Ifjor kjøpte vi sofa til den andre stua...da sto det mellom ektorp og en bohusvariant...det ble bohus sin..og jeg angrer!
    Kos deg med sofaen din, klem fra meg:)

    SvarSlett
  5. Jeg syns det er veldig fint med røde sofaer jeg :-) Man trenger litt fargeklatter mot alt det hvite :-D Og så er det jo genialt at man bare kan kjøpe ekstra trekk :-))

    Ha det fint - klem Siv

    SvarSlett
  6. Kjempefint!! Jeg har faktisk også et innslag av rødt i heimen, mye god energi i den fargen!! ..og for ei linselus:O)))
    Kos dæ, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  7. Slitan med nye sofaer;-)De var fine og spreke;-)
    Klem

    SvarSlett
  8. Heisann:)
    Så flotte sofaer, deilig meg en fargeklatt i interiøret. Og blir man lei, så er det jo bare å "trekke om" med nye trekk, slik som du har tenkt til våren...genialt sier jeg:))
    Kos deg med sofaene:)

    Ha en strålende dag i sofaens tegn;)
    Klem Marianne

    SvarSlett
  9. Så herlig med ny sofa! Gøy å prøve noe nytt :)

    Klem Anne

    SvarSlett
  10. Godt nyttår!! Beklager jeg har vært sen med tilbakemelding.
    Gratulerer med ny flott sofa!! Vi har også rød sofagruppe:-) Den har vi hatt i mange år i huset vårt i Stavanger. Og vi har ingen planer om å skifte den ut. Du kommer garantert til å få masse glede av den. Det som er kjekt med din er at du kan skifte trekk etter humør og årstid.

    Gleder meg til å følge deg videre i 2012! Du har mange koselig innlegg som inspirerer!!

    Ha en fin dag i regnet. Det var sol men nå pøser det igjen her.

    Klem:-)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin