mandag 16. november 2009


100% FOKUS



Å gå på skole i voksen alder har sine fordeler og ulemper. Ulempene er at man har tusen andre ting man har ansvar for i tillegg til studiene. Barn til eksempel. Nå er det ikke første semesteret mitt så min datter er litt forberedt på hva hun har i vente den neste mnd, men likevel går det på samvittigheten løs. Konsentrasjonen min er fokusert på mine forestående eksamener og naturligvis blir det mindre tid til henne. Fordelen er at når man studerer i voksen alder så går man inn for det 100%.  Jeg har lest så mye frem til nå (flink jente ;)), at jeg har fremdeles overskudd til å gi min datter så mye tid at hun ikke føler seg helt til sidesatt, phuuu, litt bedre samvittighet ;) I tillegg har jeg masse tid til henne i de lange deilige feriene som kommer etter hardkjøret. Tre uker juleferie hvor vi kan kooooooose oss masse sammen :)

Før jul skal jeg ha fem eksamener  og det nærmer seg med stormskritt til startskuddet. Første eksamen går av stabelen på mandag og siden går det slag i slag. Fokuset mitt blir gitt 100%  til bøkene og  førjulstid med sosiale sammenkomster og koselige hjemmeaktiviteter som baking og pynting blir en saga blott.

Det er selvvalgt og jeg innrømmer at jeg synes det er spennende å lære mye nytt, men likevel,  er det rart vi gleder oss til jul ???


Trude.

14 kommentarer:

  1. Stå på, Trude!
    Ikke lenge igjen nå!
    Du er flink, og jeg er sikker på at din skjønne datter ikke lider noen nød.(så pass kjenner jeg deg), men det er som du sier, --- denne samvittigheten!!!
    Vil ønske deg MASSE LYKKE TIL med eksamen!

    Klem Tove

    SvarSlett
  2. Så flink du er og det får du igjen for senere=)!!! Det blir nok deilig med 3 uker juleferie, det er vel fortjent=)! Lykke til med eksamenene!

    Klemmer!

    SvarSlett
  3. Slitsomt å gå på skole det er helt sikkert, og værre er det når man har barn å ta hensyn til også. Lykke til med eksamen, hva er det du studerer?

    SvarSlett
  4. Ja, du beskriver en masse slid og arbejde, når man studerer som voksen. Jeg tog min eksamen som fysioterapeut som 32-årig, men havde ikke børn endnu og det var vist en klar fordel. Jeg ved slet ikke hvordan jeg skulle have kommet igennem det med børn, så du må være af en speciel støbning.

    På den anden side hvis man er motiveret og glad, så ordner alt det andet sig som regel også med hjælp fra mand og familie?

    Held og lykke med eksamenerne! Klem Helle

    SvarSlett
  5. Ja, klart du må fokusere på skole nå!
    Så deilig å ha lang juleferie å se frem mot :o)
    LYKKE til med alt du har foran deg nå!
    Klem J.

    SvarSlett
  6. Jeg har også gått på skole med små barn, all utdanning er tatt ETTER at barna er født, utrolig slitsomt men gøy å lære nytt.
    Jeg tror jeg har vært mer motivert for å ta utdanning i voksen alder enn de som kom rett fra VGS, man er mer reflektert og har mer erfaring å knytte stoffet opp mot.
    All ulig lykke til med eksamenene, og det kommer jo flere adventer hvor du bare kan kose deg og nyte livet.
    Nyt tiden som student, den er også verdifull.

    SvarSlett
  7. Lykke, lykke til med alle dine eksamener!

    SvarSlett
  8. Vært der og prøvd ddette jeg også.....med jobb, skole og 4 barn...fatter ikke hvordan jeg overlevde..meen det gjorde jeg. Men det ble ikke vasket til jul det året;-))

    Kos deg med det som er viktigst når du har fri.
    Skjønner godt du gleder deg til jul:-)

    SvarSlett
  9. Hmmm, kommentaren min ble borte:-(, hadde skrevet masse, men først og fremst lykke til! Hva blir du når du blir stor? Jeg leverte jo min aller siste eksamen (i hele mitt liv...) for none måneder siden, og kjenner følelsen... Klem Anne-Lise

    SvarSlett
  10. Lykke til med all lesing,pugging og terping frem mot dine eksamener!!Du er jammen tøff og dyktig,stå på.dette klarer du fint Trude!!
    Ønsker deg en fin helg!
    Klem Linda

    SvarSlett
  11. 5 eksamener ! Du er ei tøff dame ! Masse lykke til, og må si det er deg vel unt med laaang juleferie :-)

    Klem, Nostalgia

    SvarSlett
  12. Jeg er i samme situasjon, eller jeg tar videreutdanning og merker det krever mye samtidig med familieliv. Kjekt med faglig påfyll og ny input også, men slitsomt. Lykke til både med lesing og juleforberedelser:) Heidi

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin