lørdag 16. april 2011

"MYKJI LYS OG MYKJI VARME"

...synger Åge Aleksandersen. Om han hadde samme tanker rundt det utsagnet som meg er usikket. Jeg tenker på at våren er i anmarsj noe som betyr mykji lys og mykji varme.


I hagen popper det opp med små fine spirer som skal bli nydelige blomster. Eller rabarbraen som vokser så raskt at jeg føler jeg ser forkjell hver eneste dag. Den skal jeg lage deilig rabarbragrøt av.


Jeg tenker også at det er påske. Det betyr også mykji lys og mykji varme for meg.


Vi skal på hytten på fjellet. Der er det mye snø fremdeles. Snøen gir lyset en ekstra puff så det blir enda lysere enn ellers.


Når vi går på lange skiturer pipler svetten frem i pannen. Kommer solen frem blinker det sånn i snøen at vi blir blennet og etter skituren er det deilig å sitte i hytteveggen og nyte varmen fra de siste solstrålene før vi går inn og lager god mat.


Om kvelden sitter vi inne og fyrer i peisen og koser oss i godt selskap. 
Ah, jeg ser frem til påskeferie :)

Har du planer for påsken?

God på til dere alle.

Påskeliljeklem fra
Trude :)



11 kommentarer:

  1. Blir nok veldig bra med påsketur til hytta. Så vårlig og fint du har pynta.

    SvarSlett
  2. Så fint du har pyntet! Skjønne bilder. Vet du, jeg har arvet en nesten helt maken din lille parafinlampe. Den har fulgt meg fra jeg fikk den i 7 års-alderen. Jeg har ikke sett slike hos andre før nå.
    Vår påske blir i Hidlesundet. Vi gleder oss! Påsketuren til fjells tok vi i vinterferien i år:-)
    Ha en god påske!
    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  3. Flott parafinlampe:)
    Ønsker deg en riktig god påske på fjellet:)
    Grattis med ny butikk!!! Mye fint!

    Klem Tove

    SvarSlett
  4. KOs deg på hytta!
    God påske.
    Klem

    SvarSlett
  5. Jeg har havnet i hyttelandet allerede..ved sjøen..men her regner og blåser det..men satser på noe sol i uka;)
    Koselig bilder hos deg, ha en fin lørdag videre; klem fra meg;)

    SvarSlett
  6. Ønsker deg en god påske...og kos deg!!

    SvarSlett
  7. Herlige bilder!!! Ja, takk til lys og varme;)!! Grattis med webshopen=)! Så spennende!!

    Ha en deilig helg og riktig god påske!
    Klemmer!

    SvarSlett
  8. Åh som det høres koselig ut!
    Deilig med hyttetur, god tid og kos :)

    Og GRATULERER med Epla-butikk, så flott søm!

    Ha en riktig fin påsketur!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  9. Så koselig påskeinnlegg. Flotte bilder og den parafinlampen var helskjønn. Herlig med hyttepåske ,vi skal ha hjemmekosepåske i år med regn og vind hehe. Får håpe de sender noe interessant på tv. :))
    Riktig god påske til deg.
    Klem.

    SvarSlett
  10. Høres herlig ut med hyttetur og fine dager i solveggen!! Vi kjører ut på tur med bobilen, skal besøke familie i påsken. Gleder meg!!
    Ønsker deg en riktig god påske :0)
    *Påske-klem*
    -Kamilla-

    SvarSlett
  11. Jeg håber du får en dejlig påske i hytten, på trods af sneen!!

    Klem Helle

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin