tirsdag 9. mars 2010

TILBAKE TIL HVERDAGEN

En uke på fjellet gjør underverker. Her hjemme er det alltid noe man må gjøre og alltid noe å ha dårlig samvittighet for. Jeg har følt meg ganske sliten og uopplagt lenge. Kanskje på grunn av mørket, vinter og kaldt og kanskje også fordi det blir mye innesitting. Ja jeg har ikke vært ivrig med turer denne vinteren og det må nok ta noe av skylden for trøttheten.
En uke på fjellet med lange skiturer hver dag og mye frisk luft, masse tid med familien og få ting å tenke og beskymre seg for har i hvertfall gjort susen for meg.
Jeg hadde tre hovedoppgaver der oppe og det var skiturer, lese skolebøker og hekle. Sånn som å lage mat, spise og vaske opp ble bare lagt inn som pauseinnlegg. Når det gjelder matinntaket så kan jeg forsikre om at jeg har fått i meg så det holder og selv lange skiturer har ikke klart å holde tritt med antall kalorier som ble tatt opp. Men men, sånn er det når man koser seg og heldigvis har to dager hjemme i hverdagen satt meg tilbake til normalen.


Det ble en pc fri uke siden det ikke er mulig å få inn internett der oppe. Det har ikke pcen min tålt. Tror den ble sur på meg rett og slett. Nå går allt så seint her at det ble bare et bilde i innlegget i dag. Ekstern harddisk hadde nok vært en god hjelp her.
Vi hadde oss en liten handledag i ferien. Kan ikke holde oss for lenge borte fra butikkene vet du ;) En av tingen jeg kjøpte var dette serveringsbrettet. Synes det var så fint og da var det bare å få det med seg.
Så får jeg håpe pc`en kommer seg etterhvert sånn at jeg får vist det andre jeg kjøpte og heklearbeidet som ble ferdig på fjellet.
Jeg fikk lagt inn bilder på fotobloggen min (før den ble så treig). Der kan du se bilder fra den ene solskinnsdagen vår.

Så må jeg få si tusen takk til alle dere som legger alle disse hyggelige kommentarene igjen her hos meg. Det er bare så koselig å lese. Jeg skal besøke dere alle nå når jeg er hjemme igjen så snart jeg får tid. Men først skal jeg på koret og synge ut :)

Ha det fint så lenge.
Trude :)


15 kommentarer:

  1. hei.
    høres som e koselig uke,godt du fikk forandring,
    en blir litt daff og sliten av vinter,særlig så lenge å kald den har vært i år,
    men nå er våren på vei..
    nydelig brett du har kjøpt deg der.
    ønsker deg en fin kveld,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Oj en pc fri uke! DA hadde nok heller jeg blitt syk he he.. Godt at du har kost deg, håper energien er på vei tilbake:-). Selv er jeg ganske energiløs selv, slanker meg og vil det skal gå fort... vet det er dumt, men trenger ett startkick før jeg stabiliserer he he. Klem Anne-Lise

    SvarSlett
  3. Den ferien hørtes bare helt herlig ut:) Fjellferie..mmm...
    Vi har bredbånd på hytta, ICE sitt. De ha dekning på de utroligste plasser. Men det kan vel være godt å ha pc-fri også da:)) Vi har mye ungdom med på hytta og da er det greit nok. Men vi har ikke tv der.
    Utrolig hvor raske vi er til å finne butikker du:))
    Kos deg med sang, klem fra meg:)

    SvarSlett
  4. Høres herlig ut med fri og lang turer, Trude!Det gjør godt på humøret etter en laaaaang vinter her hjemme.....
    Jeg har jobbet, men i helgen var vi også på hytten på Kvamskogen.Hele taket ble snømåkt, god hjelp så kjekt at det ble gjort unna i en fei..!!
    Nå ser jeg at snøen smelter, det skal bli godt å se bar mark etter 3 måneder med snø.....lenget utolmodig etter våren...
    ha en fin uke,
    Klem Linda

    SvarSlett
  5. Hei. koselig å ha deg tilbake igjen. Kjekt å høre at du har hatt ei flott uke på fjellet. Eg har samme serveringsbrett som det og liker det godt, og bruker det ofte. Ha ei fortsatt fin uka.

    SvarSlett
  6. Det er herlig av og til med pc fri uke, kos og late dager. Så flott at du har fått ladet litt batterier :0) Kos deg, så blogges vi ved!!
    *Klem* -Kamilla-

    SvarSlett
  7. Å så deilig med en hel uke på fjellet! Skulle gjerne hatt litt ferie nå ja!
    Håper pc snart blir friskmeldt.
    Klem,I

    SvarSlett
  8. Hørtes ut som ei herlig uke med god rekreasjon. Koselig brett du har fått tak. Ei bloggfri uke er ikke så dumt innimellom;)
    Ha ei flott uke og klem fra meg;)

    SvarSlett
  9. Hørtes deilig ut med en uke på fjellet:-) Godt å komme seg litt vekk fra hverdagens mas og kav.
    Nydelig serveringsbrett du har fått tak i!

    KLem

    SvarSlett
  10. Herlig med en uke på fjellet uten pc.. det er ferie..
    høres ut som du har kosa deg..

    flott servering brett du kjøpte deg..

    Klem Kerstin

    SvarSlett
  11. Velkommen hjem fra fjellet!
    Godt å høre at du har kost deg litt og hvilt, en trenger det ❥❥❥
    Nydelig serveringsbrett du har anskaffet, gleder meg til å se resten :))
    Håper du hadde en fin stund med korfolkene og at korøvelsen gikk storveis!
    Ønsker jeg deg en strålende dag!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  12. Å, så heldig du er som har vært på fjellet i det nydelige været!
    Her går det i 100...
    Ser frem til noen dager fri jeg også!
    Ha en fin dag
    Klewm Tove

    SvarSlett
  13. Hei og velkommen hjem:-) høres ut som du trengte den friuka fra pc og bare kose deg ute på tur. Og noen ganger er det kjempe lurt å kose seg litt ekstra synes jeg;-) Fatet du har kjøpt var aldeles nydelig!Håper dataen er snill med deg nå fremover, for ikke noe er verre enn trøblete dataer!! Takk for råd ang sofa. Da tror jeg jammen jeg takker ja til den. blir det for gæli får jeg sikkert solgt den. Teppe oppå er lurt:-) Ha en fin helg om litt, stor klem

    SvarSlett
  14. Ser du har hatt en sikkert helt utrolig velfortjent ferie:) Så trivelig å komme bort fra hverdagen en liten tur?
    Tror vi alle trenger det innimellom, gjør godt i kropp og sinn!

    Vi har valper og styr, og nye ventes om noen dager, MEN når alt det er over, og det blir juni, ja da skal vi ta hele hurven med til fjells!
    Reiser en tur til Hallingskarvet og låner hytte der, det er vår ferie, og det er såå herlig!

    Ellers var jo brettet bare helt nydelig, da:)

    Ha en flott helg, klem fra Mariann og hundene:)

    SvarSlett
  15. Hei.Ja kjempe deilig å komme opp på fjellet.Gleder meg til påske dra på hytta ut på ski.Deilig å slappe av bort fra mas og jag.Ha en kjempe fin helg.Klem fra Bodil...♥♥

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin