lørdag 12. september 2009

HISTORIEN OM HUSET MITT forts......

Når jeg ser på bildene fra rehabiliteringen av huset mitt nå blir jeg nesten dårlig av å tenke på allt det arbeidet som måtte gjøres. Dette er bilder fra trappene opp i andre etg og gangen inn til det som nå er badet. Det stod en dør midt i trappen som ledet inn til et lite toalett. Her stod det et gammelt toalett med en snor som man trakk i for å skylle ut. Det var et skikkelig nostalgisk toalett som hadde vært gøy å beholdt, men slik ble det ikke. Det gikk forbi mine hygieniske grenser å begynne å sterilisere toalettet og dessuten var det en sprekk i det så avgjørelsen om å fjerne det gikk raskt og greit.
 
Inne i denne gangen var det gamle kjøkkenet i andre etg. Det var et veldig lite rom og jeg bestemte meg for å slå det sammen med dette lille toalettet, men da måtte det en del justeringer til. En av justeringene gikk på å heve gulvet på det lille toalettet til samme høyde som gulvet på det gamle kjøkkenet. Da det var gjort stod vi igjen med nye utfordringer, nemelig den gamle panelveggen oppover trappegangen. Hva skulle brukes for å lukke åpningen hvor døren til det lille toalettet hadde stått?

Å finne materiale som lignet den gamle panelen var et tidkrevende arbeid, kanskje også umulig og ble raskt skrinlagt. Det kom mange idèer, men jeg var ikke fornøyd før jeg så et tilbud på glassbyggestein i et reklameblad som lå i posten.
  
Da dukket idèen om å erstatte døren med steinen opp. Dusjen skulle være rett innenfor åpningen så å ha gjennomsiktige glassbyggestein kunne sikkert vært spennende nok, haha, men sånn ble nå en gang ikke. Jeg tynnet ut hvit oljemaling og dyttet malingen utenpå glassbyggesteinen med en svamp slik at det ble en ikke gjennomsiktig vegg hvor malingen likevel ikke var tett nok til å stenge for lyset.
Så om kvelden når lyset er på på badet gir det et fint uttrykk i trappeoppgangen og samtidig gir det litt lys ut i rommet.

1 kommentar:

  1. så utrolig flott!! Lur løsning.

    Takk for søt hilsen:-) Jeg likte bloggnavnet ditt. Artig!Nå skal jeg lese videre på bloggen din. Ha en fin mandag:-)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin